Wykorzystywanie stron klientów w procesie pozycjonowania – Czy warto?

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który wymaga czasu oraz wielu pomysłów, aby wprowadzić konkretne frazy do TOP10 w zadowalającym dla obu stron czasie. Metody, jakimi firmy z branży SEO pozycjonują strony www, są naprawdę różne i co jakiś czas pojawiają się nowe. Wiele z nich to metody autorskie, które nie zawsze są dla wszystkich zrozumiałe. Każda firma zajmująca się świadczeniem profesjonalnych usług SEO marzy o tym, aby znaleźć się w TOP10 wyników wyszukiwania pod hasłami: pozycjonowanie stron www, pozycjonowanie stron internetowych czy po prostu pozycjonowanie stron. Jak wiadomo, konkurencja z roku na rok jest coraz większa i jest to bardzo trudne. Zdarzają się jednak na rynku firmy, które w procesie pozycjonowanie własnej strony firmowej wspomagają się stronami swoich klientów, które aktualnie pozycjonują lub pozycjonowali i za ich pomocą zdobywają linki przychodzące do swojego serwisu.

Innymi sposobami wykorzystywania stron www klientów do pozycjonowania jest korzystanie z serwera klienta, aby za jego pośrednictwem ustawić w panelu sprawdzania pozycji proxy, które jest niezbędne w najbardziej znanych systemach do monitorowania pozycji. To czy wato pozycjonować własną stronę firmową wspomagając się stronami www klientów, czy też nie, zależy od kilku czynników. Pierwszym z nich jest trwałość zamieszczanych linków na takich stronach. Jeśli pozycje w TOP10 utrzymują się tylko dzięki takim linkom, a nagle zostaną usunięte, to strona znika z pierwszych stron wyników wyszukiwania. Czasami po prostu strony firmowe znikają z sieci z racji na zakończenie swojej działalności. Informowanie na stronie klienta kto ją pozycjonuje lub pozycjonował, jest zupełną nowością, która pokazuje, że pomysłowość specjalistów SEO nie zna granic.

Jeśli chcemy, aby efekt był w miarę trwały, to należałoby pozycjonować strony z wykorzystaniem miejsc, które zagwarantują nam, że zamieszczony link zostanie tam na długo. Pozycjonowanie stron internetowych to inwestycja, która zwraca się dopiero po jakimś czasie. Na początku inwestuje się pieniądze oraz czas i pracę, aby osiągnąć zakładany efekt w postaci pozycji w TOP10 wyników wyszukiwania. Dopiero później zaczyna się proces zwrotu inwestycji, który czasami trwa dość długo. Wspomaganie się w tym procesie stronami klientów nie do końca jest przemyślanym działaniem, które przyniesie oczekiwany wcześniej efekt. W pozycjonowaniu stron www ważne jest, aby działać według ściśle określonego planu, a nie na oślep licząc na cud.

Działaniem na oślep jest właśnie pozycjonowanie w sposób spontaniczny, a nie cykliczny. Kto raz znalazł się w TOP 10 wyników wyszukiwania i stracił te pozycje w wyniku utraty linków, przekonał się, ile czasu trwa ponowne przywrócenie poprzednich efektów. Czasami jest to zwyczajnie niemożliwe i wtedy należy zaczynać od zera. Wykorzystywanie stron w procesie pozycjonowanie stron internetowych można przyrównać do systemu wymiany linków, za pomocą których kupuje się miejsce do zamieszczania linków na dowolnie wybranych stronach z bazy systemu.