Jak wylicza się stawkę za pozycjonowanie strony www?

Pozycjonowanie stron WWW to szereg działań mających na celu wprowadzenie witryny internetowej do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania np.: w wyszukiwarce Google. Stawki za pozycjonowanie są różne i wahają się od 30zł do nawet kilkuset złotych za frazę. Wszystko tak naprawdę zależy od trudności fraz oraz zasięgu. Najdroższe pozycjonowanie odbywa się w wyszukiwarkach niemieckich czy brytyjskich. Stawka za pozycjonowanie zależna jest również od liczby osób, które pracują nad daną stroną. Tańsze stawki mają jednoosobowe firmy, które wszystkie prace wykonują samodzielnie. Począwszy od tworzenia treści, skończywszy na optymalizacji strony i jej linkowaniu. W większych firmach, które zatrudniają pracowników zadania się podzielone i obowiązki wykonywane są bardziej wnikliwie. Firmy takie do każdego klienta podchodzą indywidualnie i nie każą czekać, kilka dni na odpowiedz. Jedno osobowe firmy każda czekać nawet kilka dni na wysłaną wiadomość. Dzieje się tak dlatego, że jedne osoba zajmuje się wszystkim. Jeśli firma zatrudnia 5 pracowników, to logiczne jest, że stawki za pozycjonowanie są wyższe. Oczywiście jakość takich usług jest wyższa i daje dobre efekty. Frazy bardzo łatwe, czyli takie, które mają niewielką konkurencję, są dużo tańsze od tych konkurencyjnych, które każdego dnia wpisuje do wyszukiwarki kilka tysięcy użytkowników Internetu. Niektóre firmy oferują pozycjonowanie abonamentowe lub płatne z odsłony. W pierwszym przypadku płaci się stałą kwotę, lecz firma pozycjonuje większy pakiet fraz i zawsze kilka wskakuje do TOP10. Tutaj stawki uzależnione są od wielkości pakietu i trudności fraz. W przypadku pozycjonowania za odsłony klient płaci tylko za odsłony strony. Czyli jeśli jest 30 dni w TOP10, ale tylko 30 użytkowników kliknęło stronę, to opłata wynosi np.: 30 razy 20gr. Klient ma wybór doboru oferty do swojego budżetu. Czasami jednak wysoka cena nie jest adekwatna do tego, co oferuje firma pozycjonerska. To czy stawka jest adekwatna do wykonywanych usług, czy nie zależy przede wszystkim od efektów. Jeśli klient płaci np.: 1000zł miesięcznie i nie ma żadnego efektu mimo upływu kilku miesięcy i nie było żadnych informacji od firmy pozycjonującej, że są jakieś problemy z pozycjonowaniem, to mogą rodzić się podejrzenia, że coś jest nie tak. Czasami pozycjonowanie może nie przynosić efektów, ale trzeba zaproponować klientowi inne rozwiązanie w czasie trwania umowy, a nie po jej zakończeniu. Każda firma SEO wie, jakie musi ponieść koszty, aby wypozycjonować stronę WWW. Czasami klient na dzień dobry mówi, że chce porządną usługę i nie interesuje go najtańsza oferta, a najlepsza. Firmy świadczące usługi na wysokim poziomie mają po kilku klientów. Firmy, które mają niższe stawki, posiadają ich bardzo wielu i poświęcają im mało czasu. Co przekłada się na późniejsze efekty pracy. Stawka za pozycjonowanie zależna jest również od zarobków specjalistów SEO w danej firmie. Specjalistom najwyższej klasy, którzy osiągają szybki efekt, stosując najnowsze, autorskie metody trzeba zapłacić nawet 5000zł miesięcznie. Dlatego też w takich firmach cena pozycjonowania jest wyższa. Firmy, które zatrudniają praktykantów czy osoby bez doświadczenia, mogą sobie pozwolić na zaproponowanie niższych stawek. Każdy, kto korzystał z usług firm pozycjonerskich zapewne przekonał się, że rzeczywistość znacznie różni się od tego, co proponowano na początku. Dlatego przed podpisaniem umowy należy śmiało pytać o wszystko, co nas interesuje, aby rozwiać wszelkie wątpliwości.