Dlaczego duże firmy pożyczkowe mają najwięcej klientów?

Aby firma pożyczkowa miała dobrą opinie wśród klientów i traktowana była jako uczciwy partner, powinna prowadzić transparentom działalność, która jasno pokazuje, ile firma wydaje np.: na reklamę oraz jakie części składowe i w jakieś wysokości wchodzą w skład kosztów pożyczki. Elementem, który ma pozytywny wpływ na poprawę wizerunku firmy, jest publikowania ogólnych informacji finansowych. Większość dużych firm pożyczkowych należy do związku firm pożyczkowych, które sprawdzają i pilnują, aby przestrzegały wysokich standardów i prawa. Jeśli firmy starają się jak najbardziej otwierać na klientów i nie ukrywają istotnych dla klienta informacji, to mogą liczyć na jego przychylność. Dlatego też firmy, które nie zawsze są najtańsze, mają większą liczbę klientów. Oczywiście firmy oferujące szybkie pożyczki gotówkowe, chwilówki SMS, chwilówki online czy pożyczki online, nie mają obowiązku prawnego publikować szczegółowych danych finansowych. Im bardziej transparentne działania firmy pożyczkowej tym większa liczba klientów. Ciężko jest pozyskać klienta, jeśli nie ma możliwości zaciągnięcia żadnych informacji o firmie. Niektóre firmy pożyczkowe to kompletne widma, o których nic nie wiadomo, poza tym, że udzielają pożyczek. Zaufanie klientów zdobywa się poprzez kreowanie wizerunku firmy na zasadzie partnerstwa. Przykładem z życia, który nie jest oparty na partnerstwie, jest wynajmowanie lokalu i ciągłe podnoszenie czynszu z powodu wyższych kosztów, bez pokazywania rachunków. Brak prezentowania statystyk przez firmy pożyczkowe sprawia, że rodzi się wiele mitów na ich temat, które są nieprawdziwe. Większość społeczeństwa sądzi, że jeśli firma udzieli pożyczek na łączną kwotę 50mln zł na 30 dni, to zarabia na tym np. 20%, czyli 10mln zł. Prawda jest zupełnie inna i zyski są dużo niższe.

Brak obiektywnej informacji ze strony firm pożyczkowych stwarza nieprawdziwy wizerunek, który kładzie się cieniem na całą branżę. Duże firmy pożyczkowe starają się budować swój wizerunek za pomocą przekazywania obiektywnych informacji oraz pozwalają się w jakimś stopniu sprawdzać. Swoją transparentność pokazują za pomocą uczestnictwa w związki firm pożyczkowych, które na bieżąco przeglądają się działalności takich firm. Będąc członkiem związku firm pożyczkowych, jest się firmą, która zaczyna pojawiać się w różnych rankingach czy statystykach, co pozytywnie wpływa na jej rozwój oraz wizerunek. Ważne jest, aby być częścią rynku i nie unikać pokazywania się w miejscach, które sprawiają, że firma staje się bardziej wiarygodna i przyjazna. Ciągłe stanie na uboczu i niechęć do otwierania się na rynek może sprawić, że liczba klientów, zamiast wzrastać, to spadnie. Nie do końca prawdą jest, że to moc reklamy wpływa na liczbę klientów. Ma ona oczywiście duży wpływ, lecz działa to tylko wtedy, kiedy jednocześnie buduje się pozytywny wizerunek firmy. Duże firmy pożyczkowe prowadzą swoją działalność na zasadzie wzajemnego zaufania. Przeglądając internet, łatwiej jest znaleźć informacje o dużych znanych firmach pożyczkowych niż o tych małych. Niektóre firmy, mimo że istnieją na rynku od kilku lat, to nic o nich nie wiadomo. To właśnie komunikacja społeczna jest elementem, który przyciąga nowych klientów. Jej brak oznacza mniejszą liczbę klientów, mimo dużych nakładów na reklamę.